loading...

مرجع تخصصی بروزترین مقالات سئو

بازدید : 9
پنجشنبه 6 بهمن 1401 زمان : 11:13

با آغاز سال 2022 میلادی و تغییراتی که برای گوگل در سال قبل اتفاق افتاد و سکو سایتها را دستخوش تغییرات زیادی کرد، این سوال مطرح می‌گردد که فاکتورهای مرتبه بندی گوگل در سال 2022 چه عوامل یا معیارهایی خواهند بود؟ براساس نظرات متخصصین و پژوهش مقالات 15 فاکتور اصلی جايگاه بندی گوگل در 2022 میلادی را به شما معرفی میکنیم. seo موتورهای جستجو یک روند پویاست که بصورت مداوم درحال تغییر و تحول و تکامل هست و در هر فرصت ای فاکتور های رتبه بندی گوگل بروزرسانی می شود. بیشترین تغییرات در الگوریتم های رتبه بندی گوگل طی سال های 2016 تا 2021 انجام شده که رتبه اکثری از وبسایت ها را دستخوش جابجایی زیادی کرده است و قطعا در سال پیش رو الگوریتمهای

آموزش سئو مشهد

موتور جستجو باز هم مارا شگفت زده خواهند کرد. آخرین بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل در 2021 (آبان 1400) به شما میگوید چرا و تا چه حد سایتها در پاییز در گیر جابجایی سکو شدند.
براین اساس ضروری هست که کاملا آپ تو دیت به بهینه سازی سایت نگاه کرد و براساس معیارها و علایقی که گوگل برای رتبه بندی نتیجه ها جستجو دارد ، مراحل بهینه سازی را اعمال اعطا کرد.
مهم ترین فاکتورهای جايگاه بندی حاصل جستجو در گوگلدر نوشته‌ی علمی 30 فاکتور موثر در رتبه بندی وب سایت ، مفاد بیشتری را توضیح دادیم. ولی درین نوشته ی علمی 15 آیتم از فاکتور اصلی که تاثیر بیشتری را دارند ذکر کرده ایم. ولی توصیه می کنیم بعداز اینکه تمام فاکتورهای مذکور در همین نوشته‌ی علمی آموزش سئو در مشهد را روی سایت خود ایفا دادید ، به سراغ 30 فاکتور دیگر نیز بروید.
سئو را می اقتدار برترین روش بازاریابی انلاین در سال 2022 میلادی دانست. ارتقا کاربران اینترنتی و به خصوص عده ای که از طریق گوگل جهت دستیابی به اهداف ، نیازها ، جنس و خدمات مدنظر خود اقدام می کنند ، توجهات را به سمت فاکتور های مرتبه بندی در گوگل برده هست. تمامی مدیران تارنما ها علاقه دارند رتبه بالاتری در نتایج حصول کنند و مدام درپی شناسایی عامل ها و فاکتورهایی هستند که با بهبود آن ها خود را به صفحه نخستین گوگل برسانند.
در تصویر ذیل درصد تاثیرگذاری هر دلیل معلوم گردیده است:
درصد تاثیرگذاری فاکتورهای مختلف بر جايگاه تارنما در گوگل
ما 15 فاکتور مهم مرتبه بندی نتایج جستجو در گوگل برای سال 2022 را طبق مقاله‌ها منتشر شده و نظرات متخصصین به شما معرفی می‌کنیم:
محتوا همچنان پاد شاه هست
در بخش اعظمی از مقاله‌ها مرتبط با ایجاد کرد محتوا این جمله بیل گیتس را خوانده اید، محتوا سلطان می‌باشد. بایستی اذعان کرد که در سال 2022 نیز همچنان سلطنت محتوا در بهینه سازی وبسایت و سکو بندی سایت ها در گوگل ادامه دارااست و مهمترین فاکتور به شمار می رود.
پس دست به فعالیت شوید، محتوای جدید ساخت‌و‌ساز کنید و تعداد صفحات پر ارزش تارنما خود را افزایش دهید. کیفیت محتوا را فراموش نکنید و مقاله ها و مطالبی که برای کاربران کاربردی و پر ارزش می‌باشند منتشر نمائید.
به خاطر داشته باشید هنگامی کمیت ارزشمند می‌باشد که با کیفیت هم پا باشد. پس روی ارزش متن تمرکز نمائید نه تعداد کلمه ها!
برای تولید محتوا بایستی عملکرد زیادی داشته باشید، مقاله ها فراوانی را پژوهش فرمائید و از دل آن ها یک چکیده جامع و کامل در زمینه‌ی با یک آیتم خاص ارائه دهید.

محتوای تکراری را حذف نمائید و هیچوقت مطالب جان دار در وب را اسکن ننمایید. محتوای کیفیت بالا و منحصر به فرد، تاثیرگذاری 26 درصدی و بیشترین سهم فی مابین همگی کارداران مرتبه بندی داراست.

درج عبارات کلیدی در متاتگ عنوان
یک کدام از بروزرسانی های گوگل که سروصدای زیادی به راه انداخت و بسیاری از سایتها را با چالش افت مرتبه مواجه نمود و حتی اعتراض بسیاری از متخصصین بهینه سازی و مدیران سایتها را پیرو داشت، تغییر‌و تحول عنوان نمایش داده شده در نتیجه ها گوگل بود که در نوشته‌علمی دستکاری و تغییر‌و تحول عنوان صفحات در حاصل جستجوی گوگل این مسئله و دلیل این تغییر را شرح دادیم. پس برای بهینه سازی تگ عنوان در 2022 کاملا هوشیار باشید و عنوانی را انتخاب نمائید که براساس ذوق و استانداردهای گوگل باشد. اما فراموش نکنید که درج کلمه ها کلیدی هر ورقه در متاتگ عنوان همان ورقه کاملا ضروریست. ولی در تکرار بیش از حد کلمه ها خودداری کنید. این فاکتور به تنهایی 17درصد در جايگاه بندی گوگل تاثیر داراست.

زمان حضور مخاطب روی وب سایت
یکی‌از فاکتورهایی که در اواخر 2021 مداقه زیادی در تغییرات مرتبه بندی داشت و به حیث می رسد در سال 2022 نیز تاثیر چشمگیری در افزایش مرتبه برخی از سایتها در نتایج جستجو خواهد داشت ( 11درصد) ، مجال میانگین حضور کاربران روی تارنما می‌باشد. یعنی هرچقدر که کاربر زمان بیشتری روی تارنما باشد، ارزش تارنما برای گوگل نیز بیشتر خواهد بود و جايگاه آن را در نتیجه ها بالا خواهد برد. پس باید کارایی نمایید با محتوای جذاب، ویدئو و تصاویر، لینکسازی مناسب و لینک و پیوند دادن صفحه های مرتبط به هم، کاربر را فرصت فرصت بیشتری مشغول نمایید. درواقع یکی فاکتورهای تشخیص قیمت و کیفیت صفحات وب برای گوگل، همین فرصت میانگین حضور استفاده کننده می‌باشد. در نوشته ی علمی چه طور فرصت حضور کاربر روی سایت را افزایش دهیم؟ به سولاتی که در این زمینه در ذهن شما ساخت‌و‌ساز شده پاسخهای فوق العاده ای داده شده که شما را یاری خواهند کرد.

مطابقت و همخوانی با مقصود جستجو
یکی دیگر از کارداران مهم رتبه بندی گوگل با تاثیر 13 درصدی، مطابقت و همخوانی صفحات تارنما با هدف جستجوی کاربر می باشد. مقصود جستجو در اصل همان جنس، خدمات ، کلیپ، تصاویر، مقالات ، خبر ها و اطلاعاتی است که استفاده کننده درپی آن می باشد.

هر واژه کلیدی که در گوگل جستجو می‌شود هدفی را به دنبال داراست و شما باید عامل پشت آن عبارت جستجو را بدانید.

بنابراین، اگر می خواهید برای هریک از موضوعات یک محتوا ساخت‌و‌ساز کنید، اساسی است که با غرض جستجو مطابقت و همخوانی داشته باشید و نوع مناسب محتوا را ایجاد کرد فرمایید.

مقصود جستجو ممکن هست مطابق قالب و سبک محتوا گوناگون باشد. مثلا، در بعضا مفاد، گوگل فقط ویدیوها و اینفوگرافیک ها را در نتایج بلندتر نمایش می دهد. این به آن معنا است که چنانچه می‌خواهید به ازای جستجوی آن لغات کلیدی در درجه های بالا وب سایت خود را ببینید، بایستی یک ویدیو یا یک اینفوگرافیک ساخت‌و‌ساز نمایید.

آپدیت بودن براساس الگوریتم freshness
الگوریتم Freshness گوگل قائده بازی را در سال 2021 تغییر تحول داده . اگرچه این الگوریتم در سال 2010 معرفی شد البته تاثیر آن در سالیان اخیر بیشتر نمایان شد‌ه‌است. در شرایطی‌که صفحه ها سابق زیادی دارید که جايگاه مناسبی ندارند ، بروزرسانی آن‌ها می تواند به بهبود رتبه وب سایت در گوگل یاری نماید. گوگل به مطالبی علاقه دارااست که تازه و به روز باشند. در شرایطی که توجه کرده باشید اکثری از مطالب و مقاله‌ها در حاصل جستجو با تاریخ ثبت و انتشار مشخص شده اند. البته نمایش تاریخ نشر نوشته ی علمی در نتایج گوگل مربوط به مقاله‌ها و صفحات بلاگ سایت میشود.

به نظر میرسد الگوریتم freshness بسیار سریعتر از سایر الگوریتم های جايگاه بندی گوگل در نتایج تاثیر می‌گذارد.

بک لینک و پیوند کیفیت عالی نه هر بک لینکی!
مانند قبل بک لینک ها یکی‌از قوی ترین فاکتور های سکو بندی گوگل هستند اما نسبت به قبل تغییرات زیادی در این فاکتور انجام شده هست. بروزرسانی الگوریتم هایی مثل penguin 4.0 باعث شده که بک پیوند ها هم تاثیر مثبت و هم تاثرات مخرب منفی داشته باشند. به عنوان مثال لینک و پیوند سازی از طریق رپورتاژ میتواند موجب بهبود رتبه وبسایت شود ولی ساخت بک لینک و پیوند در مزارع لینک یا تارنما های اسپم می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد. مانند گذشته هر بک لینکی نمی تواند به شما کمک کند، پس در ثبت لینک و پیوند دقت زیادی داشته باشید. در سال های اخیر مضمون‌ بک پیوند کیفیت خوب و بی کیفیت عنایت زیادی پیدا کرده است.

تقدم نسخه گوشی سایت
در تاریخ 4 نوامبر 2016 ، گوگل ایندکس شدن صفحات گوشی را بیان کرد. این بدان مضمون‌ می باشد که سازگاری وب سایت با گوشی اکنون به طور مستقیم و با حق اولویت بر نسخه دسکتاپ بر مرتبه وب سایت در گوگل تأثیر میگذارد. در گذشته ، نسخه دسکتاپ حق اولویت گوگل برای جايگاه بندی تارنما ها بود ، اما امروزه برعکس شده و طراحان وبسایت و سئوکار ها باید توجه بیشتری به نسخه موبایل داشته باشند. اگرچه قرار بود در سال 2021 همه سایتها توسط موبایل بات ایندکس شوند، اما کماکان این مراحل به دلایلی تکمیل نشده و حتی تفاوتهایی در رتبه بندی نتیجه ها در تلفن همراه و دسکتاپ دیده میشود. البته می قدرت سازگاری با موبایل را یک کدام از 15 فاکتور مهم مرتبه بندی گوگل در سال 2022 دانست. برای بهبود امتیاز سایت خود در این فاکتور ،( ویژگی وب سایت های سازگار با گوشی ) را تحقیق نمایید.

سرعت کاغذ
با رویکرد فهرست بندی نتیجه ها براساس نسخه موبایل ،سرعت ورقه بیش از هر فرصت دیگری عنایت پیدا کرده است. وب سایت هایی با سرعت شیت کند ، فعالیت سخت تری برای دستیابی سکو عالی در نتایج گوگل خواهند داشت. غرض گوگل با این بروزرسانی ، ارائه تارنما هایی به کاربران می باشد که سرعت بیشتری داشته باشند تا مخاطب سریعتر به نتیجه مورد نظر دست یابد.

جدیدا نیز سه فاکتور مهم مربوط به سرعت وب سایت در قالب core web vitals معرفی شده که به حیث میرسد تاثیر بسیار زیادی در مرتبه تارنما ها خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر نوشته‌علمی معرفی core web vitals در کنسول جستجوی گوگل را مطلقا پژوهش نمائید.

کدهای schema
سکو بندی حاصل به روش جالبی به سمت ارائه نتیجه ها محلی، شخصی سازی شده و سفارشی برای هر کاربر به پیش می رود. بدین ترتیب برای اینکه بازدید و مرتبه بهتری استخراج کنیم بایستی با کدهای schema اطلاعات بیشتری مثل آدرس ، شماره تماس ، مقررات ، تولید ها ، خدمات را برای ربات های جستجو گر قابل ادراک نماییم. کدهای اسکیما هر بخش از صفحه را برای خزنده گوگل بطور دقیقتری تعریف‌و‌تمجید می کنند و اطلاعات بیشتری در زمینه ی برگه نمایان خواهند کرد.

صرفا اعتقاد و باور نتایج کنید که نماد گذاری schema از آیین نامه های گوگل تبعیت می کند. در نوشته‌ی علمی تاثیر نشانه گذاری schema بر بهینه سازی بیشتر بدین بحث پرداخته ایم و روشهای ساخت schema نیز توضیح داده شده است.

قدرت برند و شبکه های اجتماعی
جستجوی یک برند بوسیله کاربران شبکه‌های‌مردمی را می توان یکی از فاکتور های اصلی جايگاه بندی گوگل دانست. همانطور که می بینیم در سال 2022 شبکه‌های‌اجتماعی زیادی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین ،پینترست و… وجود دارا‌هستند که کاربران بیشماری را به خود جذب کرده اند. هرچه برند شما در رسانه های اجتماعی بیشتر دیده شود، توسط کاربران بیشتر جستجو خواهد شد ، لایک و نظرات بیشتری دریافت فرمایید، کاربر بیشتری را از شبکه های مردمی به سایت خود ارجاع دهید ، پیروز تر خواهید بود.

اقتدار دامنه
مراد از قدرت دامنه فاکتور دامین اتوریتی نیست! ذکر واژه کلیدی در نام دامنه ، استعمال از برند در دامنه ، سن دامنه ، کیفیت لینک های دریافتی برگه مهم تارنما ، می توانند در تعیین اقتدار دامنه مفید باشند. هر دامنه ای که بنابر این فاکتورها قدرت بیشتری داشته باشد، شانس بالاتری جهت ارتقاء رتبه در گوگل دارد. باید در سال 2022 جهت دستیابی مرتبه خوب در حاصل، تلاش نمایید بکلینکهای طبیعی کیفیت عالی دریافت نمایید، طبیعتا 1‌سال دیگر به عمر دامنه سایتتان اضافه شده و این یک نکته مثبت هست که سایتهای نوباوه نمیتوانند خطر دورازشوخی و رقیب شما باشند و در نهایت مسلما سعی نمائید که برند وبسایت را تقویت فرمایید تا جمع قابل قبولی از کاربران در فضای مجازی با شناخت برند و دامنه وب سایت مستقیما وارد تارنما شما شوند یا نام سایت را در گوگل جستجو کنند. دو نحوه فوق العاده عالی برای تحقق این مقصود بهینه سازی و بازاریابی شبکه های عمومی( مخصوصا تبلیغات در اینستاگرام) می باشد.

پروتکل HTTPS
این فاکتور در واقع یکی‌از مهم‌ترین کارداران درجه بندی وبسایت ها از سال 2014 بوده و کماکان نیز میباشد. طبق اعلام رسمی این موتور جستجو ، امنیت حق اولویت اصلی گوگل است. حتی در سال 2017 رسما اخطاریه هایی برای سایت هایی که نیاز به ورود استفاده کننده داشتند ولی از پروتکل http به کار گیری می کردند ، ارسال کرد و گوشزد کرد که سایت های مانند انجمن ها، فروشگاه های اینترنتی و تارنما هایی که پنل عضویت دارا‌هستند و مخاطب برای ورود به آنها باید از نام کاربری و پسوورد استفاده کند حتما باید از گواهینامه ssl بهره مند باشند.

در‌حالتی که در نتایج برگه اول گوگل به ازای جستجوی هر عبارتی دقت کنید ، متوجه میشوید که اکثر تارنما های برتر از https استفاده می کنند.

تجارب کاربری
اگرچه فاکتور تجربه کاربری ux را در نقطه نهایی توضیح میدهیم ، اما به معنی این نیست که ux کمتر از مورد ها بالا در مرتبه بندی تاثیر دارد.برعکس! تجربه کاربری را می قدرت حتی جز 3 فاکتور اصلی دانست. با توسعه و گسترش الگوریتم هوش منصوعی گوگل ، می بایست اعتنا بیشتری را به ارائه یک تجربه کاربری عالی داشته باشید. دقیقاً دشوار است که بگوییم چه گونه می قدرت تأثیر UX را اندازه گرفت ، زیرا در هر صنعت و جامعه آماری متفاوت می‌باشد. البته تارنما شما باید ویژگی هایی داشته باشد که استفاده کننده در زمان حضور در وبسایت حس بهتر و خوشایندی را تجربه کند.

لینکهای داخلی سایت
گوگل از سال 2017 تاکید زیادی روی لینکسازی داخلی داشته می‌باشد. مراد از لینکسازی داخلی همان لینکهایی می باشد که در صفحات تارنما و مطالب منتشر شده مشاهده میشود. دقت داشته باشید که لینکسازی داخلی دربرگیرنده این مفاد می باشد:

لینک از یک برگه به همان کاغذ
پیوند از یک برگه تارنما به یک کاغذ دیگر از همان دامنه
پیوند خروجی از تارنما (این گزینه حساس تر از گزینه پیشین هست و به طبع برای این کار می بایست اعتنا و تخصص زیادی داشته باشید، توصیه میکنیم تاثیر مثبت لینک و پیوند خروجی تارنما در seo را بازرسی نمائید.)
لینکهای داخلی هر کاغذ وب، نه صرفا درک رباتهای گوگل از محتوای ورقه را افزایش میدهند( البته با لینکسازی اصولی و مرتبط با محتوا) ، بلکه موجب میگردند که به استفاده کننده اطلاعات عالی و بیشتری منتقل شود و این همان چیزیست که گوگل در سال 2022 در پی آن است، یعنی ارائه بهترین و با کیفیت ترین حاصل به کاربران!

عنایت بالای بهینه سازی محلی
سئوی محلی در یک‌سری سال گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که کاربران موبایل همچنان سهم بیشتری از کاربران دسکتاپ در جستجوی گوگل دارند(به این مضمون‌ که تعداد اشخاصی که برای جستجو در گوگل از گوشی به کار گیری میکنند ارتقاء چشمگیری داشته)، به دلیل تاثیر موقعیت جغرافیایی مخاطب در نمایش حاصل، تمرکز بر سئو محلی اهمیت دارد.

ضمن درج آدرس در سایت ، قطعا محل فعالیت خود را در گوگل مپ یا google my business ثبت فرمایید. اگرچه قبلا هم سه فایده محلی و نزدیک به موقعیت مکانی کاربر در بالای حاصل ارگانیک نمایش داده می‌شد، البته در اخرین بروزرسانی های گوگل، این سه بهره بزرگتر و مبرهن تر نمایش داده می گردند که نماد از تاثیر زیاد seo و جستجوی محلی در درجه بندی نتایج گوگل در سال 2022 دارد.

با آغاز سال 2022 میلادی و تغییراتی که برای گوگل در سال قبل اتفاق افتاد و سکو سایتها را دستخوش تغییرات زیادی کرد، این سوال مطرح می‌گردد که فاکتورهای مرتبه بندی گوگل در سال 2022 چه عوامل یا معیارهایی خواهند بود؟ براساس نظرات متخصصین و پژوهش مقالات 15 فاکتور اصلی جايگاه بندی گوگل در 2022 میلادی را به شما معرفی میکنیم. seo موتورهای جستجو یک روند پویاست که بصورت مداوم درحال تغییر و تحول و تکامل هست و در هر فرصت ای فاکتور های رتبه بندی گوگل بروزرسانی می شود. بیشترین تغییرات در الگوریتم های رتبه بندی گوگل طی سال های 2016 تا 2021 انجام شده که رتبه اکثری از وبسایت ها را دستخوش جابجایی زیادی کرده است و قطعا در سال پیش رو الگوریتمهای

آموزش سئو مشهد

موتور جستجو باز هم مارا شگفت زده خواهند کرد. آخرین بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل در 2021 (آبان 1400) به شما میگوید چرا و تا چه حد سایتها در پاییز در گیر جابجایی سکو شدند.
براین اساس ضروری هست که کاملا آپ تو دیت به بهینه سازی سایت نگاه کرد و براساس معیارها و علایقی که گوگل برای رتبه بندی نتیجه ها جستجو دارد ، مراحل بهینه سازی را اعمال اعطا کرد.
مهم ترین فاکتورهای جايگاه بندی حاصل جستجو در گوگلدر نوشته‌ی علمی 30 فاکتور موثر در رتبه بندی وب سایت ، مفاد بیشتری را توضیح دادیم. ولی درین نوشته ی علمی 15 آیتم از فاکتور اصلی که تاثیر بیشتری را دارند ذکر کرده ایم. ولی توصیه می کنیم بعداز اینکه تمام فاکتورهای مذکور در همین نوشته‌ی علمی آموزش سئو در مشهد را روی سایت خود ایفا دادید ، به سراغ 30 فاکتور دیگر نیز بروید.
سئو را می اقتدار برترین روش بازاریابی انلاین در سال 2022 میلادی دانست. ارتقا کاربران اینترنتی و به خصوص عده ای که از طریق گوگل جهت دستیابی به اهداف ، نیازها ، جنس و خدمات مدنظر خود اقدام می کنند ، توجهات را به سمت فاکتور های مرتبه بندی در گوگل برده هست. تمامی مدیران تارنما ها علاقه دارند رتبه بالاتری در نتایج حصول کنند و مدام درپی شناسایی عامل ها و فاکتورهایی هستند که با بهبود آن ها خود را به صفحه نخستین گوگل برسانند.
در تصویر ذیل درصد تاثیرگذاری هر دلیل معلوم گردیده است:
درصد تاثیرگذاری فاکتورهای مختلف بر جايگاه تارنما در گوگل
ما 15 فاکتور مهم مرتبه بندی نتایج جستجو در گوگل برای سال 2022 را طبق مقاله‌ها منتشر شده و نظرات متخصصین به شما معرفی می‌کنیم:
محتوا همچنان پاد شاه هست
در بخش اعظمی از مقاله‌ها مرتبط با ایجاد کرد محتوا این جمله بیل گیتس را خوانده اید، محتوا سلطان می‌باشد. بایستی اذعان کرد که در سال 2022 نیز همچنان سلطنت محتوا در بهینه سازی وبسایت و سکو بندی سایت ها در گوگل ادامه دارااست و مهمترین فاکتور به شمار می رود.
پس دست به فعالیت شوید، محتوای جدید ساخت‌و‌ساز کنید و تعداد صفحات پر ارزش تارنما خود را افزایش دهید. کیفیت محتوا را فراموش نکنید و مقاله ها و مطالبی که برای کاربران کاربردی و پر ارزش می‌باشند منتشر نمائید.
به خاطر داشته باشید هنگامی کمیت ارزشمند می‌باشد که با کیفیت هم پا باشد. پس روی ارزش متن تمرکز نمائید نه تعداد کلمه ها!
برای تولید محتوا بایستی عملکرد زیادی داشته باشید، مقاله ها فراوانی را پژوهش فرمائید و از دل آن ها یک چکیده جامع و کامل در زمینه‌ی با یک آیتم خاص ارائه دهید.

محتوای تکراری را حذف نمائید و هیچوقت مطالب جان دار در وب را اسکن ننمایید. محتوای کیفیت بالا و منحصر به فرد، تاثیرگذاری 26 درصدی و بیشترین سهم فی مابین همگی کارداران مرتبه بندی داراست.

درج عبارات کلیدی در متاتگ عنوان
یک کدام از بروزرسانی های گوگل که سروصدای زیادی به راه انداخت و بسیاری از سایتها را با چالش افت مرتبه مواجه نمود و حتی اعتراض بسیاری از متخصصین بهینه سازی و مدیران سایتها را پیرو داشت، تغییر‌و تحول عنوان نمایش داده شده در نتیجه ها گوگل بود که در نوشته‌علمی دستکاری و تغییر‌و تحول عنوان صفحات در حاصل جستجوی گوگل این مسئله و دلیل این تغییر را شرح دادیم. پس برای بهینه سازی تگ عنوان در 2022 کاملا هوشیار باشید و عنوانی را انتخاب نمائید که براساس ذوق و استانداردهای گوگل باشد. اما فراموش نکنید که درج کلمه ها کلیدی هر ورقه در متاتگ عنوان همان ورقه کاملا ضروریست. ولی در تکرار بیش از حد کلمه ها خودداری کنید. این فاکتور به تنهایی 17درصد در جايگاه بندی گوگل تاثیر داراست.

زمان حضور مخاطب روی وب سایت
یکی‌از فاکتورهایی که در اواخر 2021 مداقه زیادی در تغییرات مرتبه بندی داشت و به حیث می رسد در سال 2022 نیز تاثیر چشمگیری در افزایش مرتبه برخی از سایتها در نتایج جستجو خواهد داشت ( 11درصد) ، مجال میانگین حضور کاربران روی تارنما می‌باشد. یعنی هرچقدر که کاربر زمان بیشتری روی تارنما باشد، ارزش تارنما برای گوگل نیز بیشتر خواهد بود و جايگاه آن را در نتیجه ها بالا خواهد برد. پس باید کارایی نمایید با محتوای جذاب، ویدئو و تصاویر، لینکسازی مناسب و لینک و پیوند دادن صفحه های مرتبط به هم، کاربر را فرصت فرصت بیشتری مشغول نمایید. درواقع یکی فاکتورهای تشخیص قیمت و کیفیت صفحات وب برای گوگل، همین فرصت میانگین حضور استفاده کننده می‌باشد. در نوشته ی علمی چه طور فرصت حضور کاربر روی سایت را افزایش دهیم؟ به سولاتی که در این زمینه در ذهن شما ساخت‌و‌ساز شده پاسخهای فوق العاده ای داده شده که شما را یاری خواهند کرد.

مطابقت و همخوانی با مقصود جستجو
یکی دیگر از کارداران مهم رتبه بندی گوگل با تاثیر 13 درصدی، مطابقت و همخوانی صفحات تارنما با هدف جستجوی کاربر می باشد. مقصود جستجو در اصل همان جنس، خدمات ، کلیپ، تصاویر، مقالات ، خبر ها و اطلاعاتی است که استفاده کننده درپی آن می باشد.

هر واژه کلیدی که در گوگل جستجو می‌شود هدفی را به دنبال داراست و شما باید عامل پشت آن عبارت جستجو را بدانید.

بنابراین، اگر می خواهید برای هریک از موضوعات یک محتوا ساخت‌و‌ساز کنید، اساسی است که با غرض جستجو مطابقت و همخوانی داشته باشید و نوع مناسب محتوا را ایجاد کرد فرمایید.

مقصود جستجو ممکن هست مطابق قالب و سبک محتوا گوناگون باشد. مثلا، در بعضا مفاد، گوگل فقط ویدیوها و اینفوگرافیک ها را در نتایج بلندتر نمایش می دهد. این به آن معنا است که چنانچه می‌خواهید به ازای جستجوی آن لغات کلیدی در درجه های بالا وب سایت خود را ببینید، بایستی یک ویدیو یا یک اینفوگرافیک ساخت‌و‌ساز نمایید.

آپدیت بودن براساس الگوریتم freshness
الگوریتم Freshness گوگل قائده بازی را در سال 2021 تغییر تحول داده . اگرچه این الگوریتم در سال 2010 معرفی شد البته تاثیر آن در سالیان اخیر بیشتر نمایان شد‌ه‌است. در شرایطی‌که صفحه ها سابق زیادی دارید که جايگاه مناسبی ندارند ، بروزرسانی آن‌ها می تواند به بهبود رتبه وب سایت در گوگل یاری نماید. گوگل به مطالبی علاقه دارااست که تازه و به روز باشند. در شرایطی که توجه کرده باشید اکثری از مطالب و مقاله‌ها در حاصل جستجو با تاریخ ثبت و انتشار مشخص شده اند. البته نمایش تاریخ نشر نوشته ی علمی در نتایج گوگل مربوط به مقاله‌ها و صفحات بلاگ سایت میشود.

به نظر میرسد الگوریتم freshness بسیار سریعتر از سایر الگوریتم های جايگاه بندی گوگل در نتایج تاثیر می‌گذارد.

بک لینک و پیوند کیفیت عالی نه هر بک لینکی!
مانند قبل بک لینک ها یکی‌از قوی ترین فاکتور های سکو بندی گوگل هستند اما نسبت به قبل تغییرات زیادی در این فاکتور انجام شده هست. بروزرسانی الگوریتم هایی مثل penguin 4.0 باعث شده که بک پیوند ها هم تاثیر مثبت و هم تاثرات مخرب منفی داشته باشند. به عنوان مثال لینک و پیوند سازی از طریق رپورتاژ میتواند موجب بهبود رتبه وبسایت شود ولی ساخت بک لینک و پیوند در مزارع لینک یا تارنما های اسپم می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد. مانند گذشته هر بک لینکی نمی تواند به شما کمک کند، پس در ثبت لینک و پیوند دقت زیادی داشته باشید. در سال های اخیر مضمون‌ بک پیوند کیفیت خوب و بی کیفیت عنایت زیادی پیدا کرده است.

تقدم نسخه گوشی سایت
در تاریخ 4 نوامبر 2016 ، گوگل ایندکس شدن صفحات گوشی را بیان کرد. این بدان مضمون‌ می باشد که سازگاری وب سایت با گوشی اکنون به طور مستقیم و با حق اولویت بر نسخه دسکتاپ بر مرتبه وب سایت در گوگل تأثیر میگذارد. در گذشته ، نسخه دسکتاپ حق اولویت گوگل برای جايگاه بندی تارنما ها بود ، اما امروزه برعکس شده و طراحان وبسایت و سئوکار ها باید توجه بیشتری به نسخه موبایل داشته باشند. اگرچه قرار بود در سال 2021 همه سایتها توسط موبایل بات ایندکس شوند، اما کماکان این مراحل به دلایلی تکمیل نشده و حتی تفاوتهایی در رتبه بندی نتیجه ها در تلفن همراه و دسکتاپ دیده میشود. البته می قدرت سازگاری با موبایل را یک کدام از 15 فاکتور مهم مرتبه بندی گوگل در سال 2022 دانست. برای بهبود امتیاز سایت خود در این فاکتور ،( ویژگی وب سایت های سازگار با گوشی ) را تحقیق نمایید.

سرعت کاغذ
با رویکرد فهرست بندی نتیجه ها براساس نسخه موبایل ،سرعت ورقه بیش از هر فرصت دیگری عنایت پیدا کرده است. وب سایت هایی با سرعت شیت کند ، فعالیت سخت تری برای دستیابی سکو عالی در نتایج گوگل خواهند داشت. غرض گوگل با این بروزرسانی ، ارائه تارنما هایی به کاربران می باشد که سرعت بیشتری داشته باشند تا مخاطب سریعتر به نتیجه مورد نظر دست یابد.

جدیدا نیز سه فاکتور مهم مربوط به سرعت وب سایت در قالب core web vitals معرفی شده که به حیث میرسد تاثیر بسیار زیادی در مرتبه تارنما ها خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر نوشته‌علمی معرفی core web vitals در کنسول جستجوی گوگل را مطلقا پژوهش نمائید.

کدهای schema
سکو بندی حاصل به روش جالبی به سمت ارائه نتیجه ها محلی، شخصی سازی شده و سفارشی برای هر کاربر به پیش می رود. بدین ترتیب برای اینکه بازدید و مرتبه بهتری استخراج کنیم بایستی با کدهای schema اطلاعات بیشتری مثل آدرس ، شماره تماس ، مقررات ، تولید ها ، خدمات را برای ربات های جستجو گر قابل ادراک نماییم. کدهای اسکیما هر بخش از صفحه را برای خزنده گوگل بطور دقیقتری تعریف‌و‌تمجید می کنند و اطلاعات بیشتری در زمینه ی برگه نمایان خواهند کرد.

صرفا اعتقاد و باور نتایج کنید که نماد گذاری schema از آیین نامه های گوگل تبعیت می کند. در نوشته‌ی علمی تاثیر نشانه گذاری schema بر بهینه سازی بیشتر بدین بحث پرداخته ایم و روشهای ساخت schema نیز توضیح داده شده است.

قدرت برند و شبکه های اجتماعی
جستجوی یک برند بوسیله کاربران شبکه‌های‌مردمی را می توان یکی از فاکتور های اصلی جايگاه بندی گوگل دانست. همانطور که می بینیم در سال 2022 شبکه‌های‌اجتماعی زیادی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین ،پینترست و… وجود دارا‌هستند که کاربران بیشماری را به خود جذب کرده اند. هرچه برند شما در رسانه های اجتماعی بیشتر دیده شود، توسط کاربران بیشتر جستجو خواهد شد ، لایک و نظرات بیشتری دریافت فرمایید، کاربر بیشتری را از شبکه های مردمی به سایت خود ارجاع دهید ، پیروز تر خواهید بود.

اقتدار دامنه
مراد از قدرت دامنه فاکتور دامین اتوریتی نیست! ذکر واژه کلیدی در نام دامنه ، استعمال از برند در دامنه ، سن دامنه ، کیفیت لینک های دریافتی برگه مهم تارنما ، می توانند در تعیین اقتدار دامنه مفید باشند. هر دامنه ای که بنابر این فاکتورها قدرت بیشتری داشته باشد، شانس بالاتری جهت ارتقاء رتبه در گوگل دارد. باید در سال 2022 جهت دستیابی مرتبه خوب در حاصل، تلاش نمایید بکلینکهای طبیعی کیفیت عالی دریافت نمایید، طبیعتا 1‌سال دیگر به عمر دامنه سایتتان اضافه شده و این یک نکته مثبت هست که سایتهای نوباوه نمیتوانند خطر دورازشوخی و رقیب شما باشند و در نهایت مسلما سعی نمائید که برند وبسایت را تقویت فرمایید تا جمع قابل قبولی از کاربران در فضای مجازی با شناخت برند و دامنه وب سایت مستقیما وارد تارنما شما شوند یا نام سایت را در گوگل جستجو کنند. دو نحوه فوق العاده عالی برای تحقق این مقصود بهینه سازی و بازاریابی شبکه های عمومی( مخصوصا تبلیغات در اینستاگرام) می باشد.

پروتکل HTTPS
این فاکتور در واقع یکی‌از مهم‌ترین کارداران درجه بندی وبسایت ها از سال 2014 بوده و کماکان نیز میباشد. طبق اعلام رسمی این موتور جستجو ، امنیت حق اولویت اصلی گوگل است. حتی در سال 2017 رسما اخطاریه هایی برای سایت هایی که نیاز به ورود استفاده کننده داشتند ولی از پروتکل http به کار گیری می کردند ، ارسال کرد و گوشزد کرد که سایت های مانند انجمن ها، فروشگاه های اینترنتی و تارنما هایی که پنل عضویت دارا‌هستند و مخاطب برای ورود به آنها باید از نام کاربری و پسوورد استفاده کند حتما باید از گواهینامه ssl بهره مند باشند.

در‌حالتی که در نتایج برگه اول گوگل به ازای جستجوی هر عبارتی دقت کنید ، متوجه میشوید که اکثر تارنما های برتر از https استفاده می کنند.

تجارب کاربری
اگرچه فاکتور تجربه کاربری ux را در نقطه نهایی توضیح میدهیم ، اما به معنی این نیست که ux کمتر از مورد ها بالا در مرتبه بندی تاثیر دارد.برعکس! تجربه کاربری را می قدرت حتی جز 3 فاکتور اصلی دانست. با توسعه و گسترش الگوریتم هوش منصوعی گوگل ، می بایست اعتنا بیشتری را به ارائه یک تجربه کاربری عالی داشته باشید. دقیقاً دشوار است که بگوییم چه گونه می قدرت تأثیر UX را اندازه گرفت ، زیرا در هر صنعت و جامعه آماری متفاوت می‌باشد. البته تارنما شما باید ویژگی هایی داشته باشد که استفاده کننده در زمان حضور در وبسایت حس بهتر و خوشایندی را تجربه کند.

لینکهای داخلی سایت
گوگل از سال 2017 تاکید زیادی روی لینکسازی داخلی داشته می‌باشد. مراد از لینکسازی داخلی همان لینکهایی می باشد که در صفحات تارنما و مطالب منتشر شده مشاهده میشود. دقت داشته باشید که لینکسازی داخلی دربرگیرنده این مفاد می باشد:

لینک از یک برگه به همان کاغذ
پیوند از یک برگه تارنما به یک کاغذ دیگر از همان دامنه
پیوند خروجی از تارنما (این گزینه حساس تر از گزینه پیشین هست و به طبع برای این کار می بایست اعتنا و تخصص زیادی داشته باشید، توصیه میکنیم تاثیر مثبت لینک و پیوند خروجی تارنما در seo را بازرسی نمائید.)
لینکهای داخلی هر کاغذ وب، نه صرفا درک رباتهای گوگل از محتوای ورقه را افزایش میدهند( البته با لینکسازی اصولی و مرتبط با محتوا) ، بلکه موجب میگردند که به استفاده کننده اطلاعات عالی و بیشتری منتقل شود و این همان چیزیست که گوگل در سال 2022 در پی آن است، یعنی ارائه بهترین و با کیفیت ترین حاصل به کاربران!

عنایت بالای بهینه سازی محلی
سئوی محلی در یک‌سری سال گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که کاربران موبایل همچنان سهم بیشتری از کاربران دسکتاپ در جستجوی گوگل دارند(به این مضمون‌ که تعداد اشخاصی که برای جستجو در گوگل از گوشی به کار گیری میکنند ارتقاء چشمگیری داشته)، به دلیل تاثیر موقعیت جغرافیایی مخاطب در نمایش حاصل، تمرکز بر سئو محلی اهمیت دارد.

ضمن درج آدرس در سایت ، قطعا محل فعالیت خود را در گوگل مپ یا google my business ثبت فرمایید. اگرچه قبلا هم سه فایده محلی و نزدیک به موقعیت مکانی کاربر در بالای حاصل ارگانیک نمایش داده می‌شد، البته در اخرین بروزرسانی های گوگل، این سه بهره بزرگتر و مبرهن تر نمایش داده می گردند که نماد از تاثیر زیاد seo و جستجوی محلی در درجه بندی نتایج گوگل در سال 2022 دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 307
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 48
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 20
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 782
  • بازدید سال : 2545
  • بازدید کلی : 4334
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی