loading...

مرجع تخصصی بروزترین مقالات سئو

بازدید : 9
چهارشنبه 5 بهمن 1401 زمان : 9:09

در حالتی‌که وبسایت شما در گوگل اکران داده نمی شود یا این که به عهد معروف صفحات ایندکس نمیشوند ، به عوامل مختلفی بستگی دارااست. درین نوشته ی علمی معمول ترین دلایل عدم اکران تارنما در نتایج را توضیح می‌دهیم و پیرو آن راهکارهایی برای رفع اینگونه مشکلاتی ارائه میدهیم. گوگل فقط یکی یک سری موتور جستجوی تشکیل‌شده در دانا می باشد ، اما به جهت اینکه اکثر یوزرها چه در ایران و چه در بقیه کشورها از گوگل برای سرچ استفاده می نمایند ، اکران تارنما و قرار خریداری نمودن در بالای حاصل گوگل ، عنایت متعددی برای وب سایت ها و حصول و امور دارااست و کمتر کسی به مرتبه سایت خویش در بینگ ، یاهو ، یاندکس یا این که موتورهای جستجوی دیگر مداقه می‌دهد.

آموزش سئو مشهد


چنانچه با نقص‌ عدم اکران وبسایت در گوگل مواجه گردیده اید ، چه برای یک برگه یا این که حتی تعداد آموزش سئو در مشهد متعددی از صفحات ، این نوشته‌ی‌علمی به شما کمک خواهد کرد که خلال رجوع و برگشت به لیست نتیجه ها ، بتوانید سکو ای بهتر را در برگه اولیه گوگل حصول کنید.
همینطور در ماه های اخیر به جهت بروزرسانی الگوریتم های گوگل سایتهای متعددی اینگونه مشکلی را داشته اند و بسیاری جهت رفع ایراد به ما مراجعه کرده اند که توانسته ایم با گروه متخصصین seo به آن ها امداد کنیم تا محصولات، صفحه های و مقالات آن ها در نتیجه ها گوگل ایندکس و اکران داده گردد.
آیا به هیچ عنوان وب سایت شما در سرچ یا این که ایندکس گوگل می‌باشد؟
پیش از تفحص ادامه نوشته‌علمی ، اول بررسی فرمائید ببینید اصلا وب سایت شما در سرچ گوگل میباشد یا این که نه؟ آیا ایندکس ورقه یا این که وبسایت موردنظر به درستی انجام شده؟ برای تفحص این آیتم یکسری روش وجود داراست ، از جمله می‌توانید با تشکیل داد یک اکانت کاربری در کنسول جستجوی گوگل google search console ، در نصیب coverage صفحه ها ایندکس گردیده در گوگل را ملاحظه کنید. ولی شل و ول ترین روش ، این میباشد که وارد کردن ( نشانی سایت :site ) در نوار جستجوی گوگل ، ببنید چه صفحاتی از سایتتان در نتیجه ها نشان داده می شود. البته درصورتی که قصد تفحص یک صفحه خاص را دارید می‌توانید به مکان نشانی وبسایت ، نشانی به عبارتی برگه را وارد فرمائید.
یکی‌از مواقعی که در بخش coverage وجود داراست، صفحاتی هستند که توسط خزنده گوگل رسیدگی گردیده اند، البته ایندکس نشدند. اینترنت سایتهای زیادی هم جدیدا با اینگونه مشکلی دست و پنجه قابل انعطاف میکنند. که درواقع غرض از این نوشته ی علمی، یافتن برهان این مبادرت گوگل و روشهای حل اینگونه مشکلی هستیم.
بعضا سایتها تا قبل از این در گوگل صفحاتی ایندکس گردیده داشته اند که موقتا اکران داده نمی شود، چنانچه اینگونه مشکلی را تجربیات می‌کنید، ضمن استیناف این نوشته‌ی علمی، انگیزه حذف صفحه های تارنما از گوگل را نیز بخوانید.
دلایل متداول عدم اکران سایت در گوگل و راهکار های این ایراد
استارت بصورت تیتروار انگیزه های اصلی و متداول این اتفاق را توضیح میدهیم و آن گاه هرکدام را آیتم گفت و گو قرار داده و راه‌حل هایی برای رفع هر مورد ذکر می نماییم.
سایت جدید می باشد و تازه فعال‌سازی گردیده
Crawler گوگل مسدود گردیده‌است
تگ NOINDEX در صفحه ها سایت خویش دارید
سایت جریمه گردیده و از فهرست گوگل بیرون می‌شود
نبود محتوای اساسی
خیل عظیم صفحه ها بی چگونگی ایندکس گردیده
بک پیوند کافی نیست
مقصود گذاری لغت ها کلیدی بسیار رقابتی شما
وبسایت شما خیلی نماید است
تارنما شما دارنده مشکلات فنی میباشد
البته یکی‌از روش هایی که میتوانید متوجه گردید چرا صفحه های از نتیجه ها حذف گردیده اند این میباشد که با تصویب درخواست بازرسی و ایندکس وبسایت در گوگل(توضیحات جامعی درین نوشته‌ی علمی ارائه گردیده) ، در قسمت توضیحاتی که گوگل ارائه می دهد، پیام ها و اخطارهای داده گردیده را تفحص نمایید.

سایت اخیرا فعال سازی گردیده
اولی دلیل که ممکن هست وب سایت شما در گوگل اکران داده نشود این میباشد که وب سایت شما نو می باشد.

گوگل صرفا سایتهایی را در نتایج اکران میدهد که در فهرست این موتور کاوش ذخیره گردیده اند. هنگامی که شما برای اولین بار یک تارنما ایجاد کرد می کنید ، فرصت می‌برد تا در گوگل ایندکس خواهد شد ، زیرا هنوز گوگل از وجود تارنما شما آگاه وجود ندارد. معمولا فی مابین سه عدد 4 ماه یا این که حتی بیشتر ارتفاع می‌کشد تا یک تارنما تازه به دیتابیس گوگل اضافه گردد. متعددی ارتفاع می‌کشد تا موتور کاوش سایتهایی را که به فهرست خویش اضافه می نماید پیدا نماید ، اما برای سرعت بخشیدن به فرآیند ، می‌توانید مراحل را اجرا دهید.

نحوه حل این نقص‌ چیست؟
ساده ترین راه‌حل این ایراد این می‌باشد که کمی بردبار باشید و اذن دهید گوگل وب سایت شما را تحقیق کند. البته این شایسته ترین روش وجود ندارد! چون ممکن میباشد مجال متعددی ارتفاع بکشد تا ربات ها خزنده به تارنما شما راز بزنند. پس خوب میباشد خودتان دست به شغل گردید ، نقشه سایت را تولید کنید ، در کنسول جستجوی گوگل سایت خویش را تصویب کنید و سپس با معرفی نقشه وبسایت و از روش ابزار url inspection بدین فرآیند سرعت دهید. یا این که می‌توانید با درج بک لینک های برای وبسایت خویش ، قابلیت مراجعه ربات ها از دیگر تارنما هایی که در نتایج ایندکس گردیده اند ، را به وب سایت خویش مهیا نمائید.

دسترسی خزنده گوگل به سایت مسدود گردیده
گوگل سایت ها را از روش فرایندی به اسم خزیدن crawling پیدا می نماید. در‌این فرایند ، آن‌ها ربات هایی را که تحت عنوان خزنده شناخته میگردند در سراسر وب پیرو وبسایت های جدید برای اضافه کردن به فهرست خویش می فرستند.

درصورتی که دسترسی این خزنده ها به وب سایت شما بسته باشد ، نمی توانند صفحه ها تارنما را ببینند و در بهره در نتیجه ها گوگل اکران دهند.

عدم دسترسی خزنده برهان عدم اکران تارنما در گوگل
متداول ترین شیوه مسدود کردن خزنده های گوگل از روش پوشه robots.txt میباشد. این فولدر آیین نامه هایی را گزینش می نماید که طریق تحقیق و ایندکس کردن صفحه های وبسایت به وسیله موتورهای کاوش را در دست گرفتن می نماید. در‌حالتی که اشتباهی در این فولدر باشد ، قطعا در امر میان سایت و گوگل مشکلاتی ساخت میشود.

چاره این نقص‌ ، مطالعه فولدر robots.txt می باشد. درصورتی که با این پوشه شناخت کافی ندارید مسلما از یک متخصص seo کمک بگیرید. در این فولدر دستوراتی که با Disallow آغاز می شوند ، در معنای بسته شدن دسترسی خزنده ها به شیت یا این که صفحاتی از تارنما هستند.

همینطور می توانید در قسمت coverage و منو errors یا این که قسمت صفحه ها noindex رسیدگی کنید که چه صفحاتی از سایت شما در دسترس گوگل وجود ندارد

در شرایطی‌که از پلاگین yoast بهینه سازی یا این که موارد شبیه به کارگیری میکنید ، باور نتیجه ها فرمایید که در تننظیمات این پلاگین ها ، دسترسی موتور کاوش به صفحات کاملا گشوده و وضعیت هر کاغذ با برچسب index باشد.

آیا صفحات وب سایت دارنده تگ noindex هستند؟
دو تگ index و noindex وظیفه تعیین دسترسی یا این که عدم دسترسی ربات های موتور کاوش به تارنما را دارند. در صورتیکه شیت ای با noindex تگ گذاری گردیده باشد (عمدا یا این که ناخواسته) طبیعی است که آن صفجه تارنما در نتایج گوگل اکران داده نشود. این تگ میتواند به واسطه افزونه هایی مثل یوست seo و یا این که بصورت دستی در کد html پوسته قرار داده گردد.

برای رفع این نقص‌ میتوانید سورس کد ورقه را ملاحظه کنید و در‌صورتی‌که تگ noindex در ورقه بود به راحتی متوجه میشوید ، همینطور شبیه مبادرت مرحله قبلی میتوانید از طریق کنسول جستجوی گوگل حالت صفحه ها را در coverage ببینید.

یا این که ، میتوانید از پلاگین ای مانند Yoast بهینه سازی برای وردپرس به کارگیری فرمایید. این به شما امکان میدهد مشخص و معلوم نمائید کدام صفحه های دارنده تگ میباشند و تگ را تغییر دهید.

وب سایت شما بوسیله گوگل جریمه گردیده
گوگل گروه ای از مقررات و شیوه نامه ها را داراست که صاحبان تارنما ها می بایست رعایت نمایند تا وب سایت آنها دارای شرایط اکران در نتایج کاوش گردد. در حالتی‌که این دستور کار ها را نقض نمائید ، وبسایت شما جریمه میشود.

جریمه گوگل یکی‌از بدترین اتفاقاتی هست که میتواند برای شما بیفتد. در مقاله 29 انگیزه جریمه تارنما بوسیله گوگل دلایل این امر را توضیح داده ایم که می توانید با استیناف آن ، داده ها فوق العاده ای بدست آورید. مجموع دلایل جریمه را در نوشته‌ی‌علمی توضیح داده ایم.

انواع جریمه های گوگل
کلاً جریمه های گوگل بر دو نوع می باشد ، الگوریتمی و دستی.

جریمه های الگوریتمی هنگامی صورت می‌دهد که الگوریتم های گوگل مانند پاندا ، پنگوئن یا این که … ایراداتی را در وبسایت شما مشاهده نمایند که مطابقت با ضوابط آن‌ها نباشد.

جریمه های دستی هنگامی می باشد که یکی‌از نیروی کار یا این که کارشناسان گوگل در پی گزارشهای ارسالی ، سایت شمارا استیناف می نماید و تشخیص می دهد که تارنما شما با آیین نامه های گوگل مطابقت ندارد.

جریمه سایت در گوگل منجر عدم اکران وب سایت در سرچ
برای حل اینگونه مشکلی که موجب عدم اکران سایت در گوگل گردیده ، سریعترین طرز مراجعه به کنسول جستجوی گوگل میباشد. در بخش security & manual actions می‌توانید جریمه های تارنما را مشاهده کنید.

در حالتی‌که جریمه نشده باشید ، پیامی را می‌بینید که ترجمه آن به فارسی “هیچ مشکلی تشخیص داده نشده هست” می‌باشد. درصورتی که جریمه دستی علیه وب سایت شما صورت گرفته باشد ، همه در به عبارتی برگه بیان می گردد.

گوگل به شما این فرصت را می‌دهد تا ایرادات را برطرف کرده و درخواست حذف جریمه را ارسال کنید.

فعلا ، پیگیری جریمه های الگوریتمی سخت خیس می باشد چون در شکل اخذ این نوع جریمه ، گوگل به شما اطلاع نمی دهد. در حالتی‌که سایت شما جمعاًَ در گوگل اکران داده نشود احتمال اینکه جریمه الگوریتمی گردیده باشید بسیار زیاد هست.

یعنی درصورتی که تارنما شما تا قبل از اینً سکو نه داشته است و شما افت ناگهانی رتبه تارنما را تجربه نموده اید ، ممکن می باشد به جهت جریمه های الگوریتمی باشد.

شایسته ترین کاری که درین‌شرایط‌‌ می توانید انجام دهید ، تفحص فنی وب سایت هست. برای مثال بک لینک و پیوند ها را تفحص کنید ، محتوای تکراری را از وبسایت حذف نمایید و اکثری از موردها دیگر که مرتبط با بهینه سازی تکنیکال ، داخلی و فرنگی تارنما میباشد.

نبود محتوای خاص و اساسی در وبسایت
یکی‌از‌از دیگر از دلایل احتمالی عدم اکران وبسایت در گوگل ، فقدان محتوای با کیفیت ، منحصر و اساسی در تارنما میباشد.

مقصود موتور جستجوی گوگل این می‌باشد که یوزرها مرتبط ترین نتیجه ها را برای جستجوهای خویش بیابند. برای اعمال این عمل ، صفحاتی را که شایسته ترین محتوا می‌داند به یوزرها اکران می‌دهد.

گوگل علامت داده که برای محتوای اصلی و منحصر ارزش بالای قائل است. در صورتیکه صفحات وبسایت شما مطالب و ایده های بقیه سایت ها را منعکس می نماید ، خیر فقط نمی توانید جايگاه مناسبی حصول فرمائید بلکه در حاصل به تمام اکران داده نمی گردید.

راه‌حل چیست؟

محتوای اصلی و مدام سبز ساخت و ساز فرمائید. همواره در مورد با عبارات کلیدی مربوط به وب سایت خویش ، مقالات و مطالب جدید ارائه دهید. دقت نمائید تا از زاویه ای گوناگون به موضوعات مجاورت گردید و راه‌حل های ارزشمندی ارائه دهید که در بقیه وبسایت ها نیست.

خیل عظیم صفحه ها بی چگونگی ایندکس گردیده در گوگل
یکی اتفاقاتی که به ویژه برای فروشگاهی اینترنتی صورت میدهد، ایندکس نشدن یا این که عدم اکران بخش اعظمی از محصول ها در نتیجه ها گوگل میباشد، زیرا معمولا برای کلیه تولیدها محتوای کیفیت بالا ایجاد کرد نمیشود، یا این که درج برچسب برای تولیدات سبب ساخت صفحه ها بی کیفیتی می شود که فقط هر برچسب یک یا این که دو متاع را علامت می‌دهد.

همینطور مدیران وب سایت هایی که صفحه های متعددی دارند، تنی چند از صفحه های را در نتیجه ها پیدا نمی‌کنند. به عنوان مثال فرض کنید اینترنت سایتی در قضیه تعمیرات اثاثیه خانه فعالیت می کند، برخی از اشخاص، مبادرت به ایجاد کرد صفحاتی با محتوای نسبتاً شبیه اما مناطق گوناگون میکنند، مثلا تعمیر اسباب و اثاث خانه در پونک، پاسداران، روشن بختی آباد، ونک، طهران، شیراز، اصفهان؛ و با این مبادرت سعی بر جذب استفاده کننده بیشتری دارا هستند، ولی گوگل پس از مدتی اکثری از صفحات را ایندکس نخواهد کرد. استدلال این آیتم، تعداد زیاد صفحاتی میباشد که در گوگل ایندکس گردیده و کلیه به طور تقریب محتوای یکسانی دارا هستند.

در تصویر ذیل شما می‌بینید که وبسایت ، چه تعداد ورقه ایندکس گردیده در گوگل دارااست. با همین سرمشق می‌توانید تعداد صفحه های سایت خویش را نیز ملاحظه کنید.

خیل‌عظیم صفحه ها بی چگونگی ایندکس گردیده عامل عدم اکران صفحه های مهم در گوگل
برای حل اینگونه مشکلی، عملکرد فرمائید نقشه تارنما را باصرفه نمائید، دسترسی خزنده گوگل به صفحه ها را مدیر کنید و صرفا صفحه ها مهم را در دسترس گوگل قرار دهید. در صورتی‌که صفحه های مجموعه بندی و برچسب محتوای مفیدی ندارند، آنان‌را به یاری ابزار removal در سرچ کنسول گوگل از ایندکس بیرون نمائید و از روش robots.txt دسترسی خزنده را برای مدام ببندید. با این کار گوگل می‌تواند مجال بیشتری را صرف پژوهش، ایندکس و در منفعت اکران صفحات اساسی وب سایت شما کند.

تارنما شما بک لینک و پیوند کافی ندارد
بک لینک و پیوند ها فاکتورهایی برای ذکر چگونگی تارنما و یکی‌از مهم‌ترین دست اندرکاران در جايگاه بندی گوگل می باشند.

چنانچه وب سایت شما بک پیوند مطلوب متعددی ندارد ، علامت دهنده عدم قدرت و اعتبار دامنه می‌باشد. با اتوریتی تحت ، اکران وبسایت در نتیجه ها گوگل دشوارتر هست.

چه بایستی کرد؟ آیا خرید بک پیوند به شما کمک می نماید؟

اخذ بک پیوند با کیفیت خوب ممکن میباشد زمان ببرد ، به خصوص در صورتی‌که تارنما شما تازه باشد. اولین اقدامی که بایستی در استخراج پیوند جاری ساختن دهید ساخت محتوای باکیفیت بالاست.

اگر صفحاتی ندارید که ارزش لینک و پیوند به دست آوردن دارند ، بدست آوردن بک لینک ها بسیار معضل برانگیز خواهد بود.

پس از ساخت و ساز تعدادی ورقه پر ارزش بالا ، با سایتهای دارای اعتبار در حوزه کار خویش تماس حاصل نمایید و از آن‌ها بخواهید که به تارنما شما پیوند دهند.

در نوشته‌علمی طرق تشکیل داد بک پیوند با کیفیت راه‌های کاربردی متنوعی را توضیح داده ایم.

لغات رقابتی با جايگاه سختی بالا را غرض قرار دادید
بسته به حوزه عمل تارنما شما ، لغت ها کلیدی سئو که می‌خواهید به ازای آن‌ها در نتیجه ها گوگل اکران داده گردید ، ممکن میباشد خیلی رقابتی باشند. یا این که حتی قابلیت و امکان داراست کلمه ها اشتباهی را هدف قرار داده باشید.

برای حل این نقص‌ باید کارایی نمایید آغاز لغت ها و کلمات کلیدی ریلکس را مقصود قرار دهید ، تا به‌تدریج با توان به چنگ آوردن دامنه سایت ، بتوانید به ازای لغات با رتبه سختی بیشتر هم با رقبای خویش رقابت کنید.

اثر سکو رنج کلمات کلیدی در اکران وبسایت
شما بایستی تلاش کنید تا رتبه تارنما را آغاز به ازای لغت ها کلیدی کم رقابت افزایش دهید و پیرو به ایجاد کرد محتوای مفید ادامه دهید ، اقتدار دامنه خویش را از روش بک لینک و پیوند های با کیفیت خوب ارتقاء دهید و اعتقادوباور نتیجه ها فرمایید که همه فاکتورهای فنی وب سایت بهینه گردیده اند.

در‌حالتی که این عمل را اجرا دهید ، مشاهده خواهید کرد که طریق و موقعیت اکران تارنما در گوگل به گذر زمان مجال عالی گردد.

همینطور از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافت کردن عبارات کلیدی وقتگیر که رقابت کمتری دارا‌هستند ، به کار گیری کنید و محتوا و صفحاتی برای غرض قرار دادن آنان ایجاد کرد فرمائید. شما میتوانید به ازای این صفحه های سریعتر در نتیجه ها موتورهای کاوش چشم گردید.

با این حالا ممکن میباشد ترافیکی که اخذ می‌کنید کمتر از مقصود اساسی شما و در عوض عبارات کلیدی مهم باشد ، البته آوردن بازدیدکنندگان به صفحات شما به ارتقا اعتبار وبسایت یاری می نماید. در انتخاب درجه سختی لغت ها کلیدی توضیح داده ایم که به چه شکل کلمات را رتبه بندی کنید.

سرعت وبسایت خیلی نماید میباشد
یکی از مهمترین فاکتورهایی که گوگل با مقصود ارائه شایسته ترین سود به یوزرها ، مطرح میگردد ، سرعت تارنما میباشد که جزئی از فاکتور تجارب کاربری می‌باشد. گوگل هنگام فهرست بندی و سکو بندی وب سایت ها ، کارداران فنی مختلفی را در لحاظ می گیرد. به نترسی میتوان اظهار‌کرد مهم ترین ادله فنی که تفحص میکند سرعت تارنما شماست.

سرعت نماید بارگزاری صفحه ها سبب به تجربه کاربری ضعیف میگردد و در منفعت ، قادر است عاملی برای عدم اکران وبسایت در نتایج گوگل باشد.

کارایی ورژن موبایل وبسایت نسبت به ورژن دسکتاپ حق تقدم داراست چون گوگل هنگام خزیدن ، نمایه سازی و جايگاه بندی صفحه ها از “mobile-first indexing” تاسی می نماید

این بدان معناست که سرعت ورژن تلفن همراه سایتتان ، واحد سنجش تصمیم گیری گوگل میباشد

اگرچه ، سرعت نماید وبسایت سبب نمیشود که تک تک سایت شما در گوگل اکران داده نشود، ولی می تواند صفحه ها تکی را از حیث درجه بندی کلیدواژه های کلیدی تحت اثر قرار دهد.

دلایل متداول سرعت نماید وبسایت ، مرتبط با وسعت بالای کدهای جاوااسکریپت ، استایل و تصاویر تارنما میباشد.

ابزارهای متعددی وجود دارد که میتوانید از آن‌ها برای ست سرعت سایت خویش به کار گیری نمائید.

جی تی متریکس و ابزار آزمایش سرعت گوگل با اسم pagespeed insights شایسته ترین موارد برای آزمایش سرعت می باشند. حهت افزایش سرعت وب سایت خویش نوشته ی علمی 9 طریق افزایش سرعت وبسایت را رسیدگی کنید.

سایت شما دارنده خطاها فنی می‌باشد
درصورتی که وبسایت خطاها فنی را تجارب می نماید ، ممکن است با نقص‌ عدم اکران در گوگل مواجه گردید. مشکلاتی مانند فساد سرور ، ایرادات DNS و خطاهای HTTP و موارد شبیه ، که خیر تنها بر تجربیات کاربری تأثیر منفی میگذارد بلکه از امکان استیناف تارنما بوسیله خزنده های گوگل را مختل کرده و از ایندکس تارنما غربت می نماید و رابطه با گوگل جداگانه میشود.

یکی از دیگر از اشتباهات فنی رایج ، وسعت و خیل عظیم جاوا اسکریپت ها در یک وبسایت میباشد.

مشکلات فنی وب سایت موجب مستقل رابطه تارنما و گوگل
درک جاوا اسکریپت برای موتورهای کاوش مشقت بار میباشد که یافتن و فهرست بندی صفحه های وب سایت به وسیله گوگل را با نقص‌ مواجه می نماید. پس نباید محتوای مهم یا این که متاتگ ها در جاوااسکریپت ها قرار بگیرند.

برای رفع اینگونه ایراداتی باید یک حسابرسی کامل روی سئو تکنیال جاری ساختن دهید. با این کار همگی جزئیات ایرادات فنی مختلف را که ممکن می‌باشد اینترنت سایتتان با آن روبرو شود متوجه میشوید.

با به کار گیری از سرور با کیفیت خوب می توانید تعداد اشتباهات فنی را که تجارب میکنید به دست‌کم برسانید. اعمال این فعالیت به شما باور میدهد که با اشتباهات سرور مواجه نمی گردید. از طرفی عملکرد کنید مقدار جاوااسکریپت را در وبسایت خویش به دستکم برسانید.

در حالتی‌که وبسایت شما در گوگل اکران داده نمی شود یا این که به عهد معروف صفحات ایندکس نمیشوند ، به عوامل مختلفی بستگی دارااست. درین نوشته ی علمی معمول ترین دلایل عدم اکران تارنما در نتایج را توضیح می‌دهیم و پیرو آن راهکارهایی برای رفع اینگونه مشکلاتی ارائه میدهیم. گوگل فقط یکی یک سری موتور جستجوی تشکیل‌شده در دانا می باشد ، اما به جهت اینکه اکثر یوزرها چه در ایران و چه در بقیه کشورها از گوگل برای سرچ استفاده می نمایند ، اکران تارنما و قرار خریداری نمودن در بالای حاصل گوگل ، عنایت متعددی برای وب سایت ها و حصول و امور دارااست و کمتر کسی به مرتبه سایت خویش در بینگ ، یاهو ، یاندکس یا این که موتورهای جستجوی دیگر مداقه می‌دهد.

آموزش سئو مشهد


چنانچه با نقص‌ عدم اکران وبسایت در گوگل مواجه گردیده اید ، چه برای یک برگه یا این که حتی تعداد آموزش سئو در مشهد متعددی از صفحات ، این نوشته‌ی‌علمی به شما کمک خواهد کرد که خلال رجوع و برگشت به لیست نتیجه ها ، بتوانید سکو ای بهتر را در برگه اولیه گوگل حصول کنید.
همینطور در ماه های اخیر به جهت بروزرسانی الگوریتم های گوگل سایتهای متعددی اینگونه مشکلی را داشته اند و بسیاری جهت رفع ایراد به ما مراجعه کرده اند که توانسته ایم با گروه متخصصین seo به آن ها امداد کنیم تا محصولات، صفحه های و مقالات آن ها در نتیجه ها گوگل ایندکس و اکران داده گردد.
آیا به هیچ عنوان وب سایت شما در سرچ یا این که ایندکس گوگل می‌باشد؟
پیش از تفحص ادامه نوشته‌علمی ، اول بررسی فرمائید ببینید اصلا وب سایت شما در سرچ گوگل میباشد یا این که نه؟ آیا ایندکس ورقه یا این که وبسایت موردنظر به درستی انجام شده؟ برای تفحص این آیتم یکسری روش وجود داراست ، از جمله می‌توانید با تشکیل داد یک اکانت کاربری در کنسول جستجوی گوگل google search console ، در نصیب coverage صفحه ها ایندکس گردیده در گوگل را ملاحظه کنید. ولی شل و ول ترین روش ، این میباشد که وارد کردن ( نشانی سایت :site ) در نوار جستجوی گوگل ، ببنید چه صفحاتی از سایتتان در نتیجه ها نشان داده می شود. البته درصورتی که قصد تفحص یک صفحه خاص را دارید می‌توانید به مکان نشانی وبسایت ، نشانی به عبارتی برگه را وارد فرمائید.
یکی‌از مواقعی که در بخش coverage وجود داراست، صفحاتی هستند که توسط خزنده گوگل رسیدگی گردیده اند، البته ایندکس نشدند. اینترنت سایتهای زیادی هم جدیدا با اینگونه مشکلی دست و پنجه قابل انعطاف میکنند. که درواقع غرض از این نوشته ی علمی، یافتن برهان این مبادرت گوگل و روشهای حل اینگونه مشکلی هستیم.
بعضا سایتها تا قبل از این در گوگل صفحاتی ایندکس گردیده داشته اند که موقتا اکران داده نمی شود، چنانچه اینگونه مشکلی را تجربیات می‌کنید، ضمن استیناف این نوشته‌ی علمی، انگیزه حذف صفحه های تارنما از گوگل را نیز بخوانید.
دلایل متداول عدم اکران سایت در گوگل و راهکار های این ایراد
استارت بصورت تیتروار انگیزه های اصلی و متداول این اتفاق را توضیح میدهیم و آن گاه هرکدام را آیتم گفت و گو قرار داده و راه‌حل هایی برای رفع هر مورد ذکر می نماییم.
سایت جدید می باشد و تازه فعال‌سازی گردیده
Crawler گوگل مسدود گردیده‌است
تگ NOINDEX در صفحه ها سایت خویش دارید
سایت جریمه گردیده و از فهرست گوگل بیرون می‌شود
نبود محتوای اساسی
خیل عظیم صفحه ها بی چگونگی ایندکس گردیده
بک پیوند کافی نیست
مقصود گذاری لغت ها کلیدی بسیار رقابتی شما
وبسایت شما خیلی نماید است
تارنما شما دارنده مشکلات فنی میباشد
البته یکی‌از روش هایی که میتوانید متوجه گردید چرا صفحه های از نتیجه ها حذف گردیده اند این میباشد که با تصویب درخواست بازرسی و ایندکس وبسایت در گوگل(توضیحات جامعی درین نوشته‌ی علمی ارائه گردیده) ، در قسمت توضیحاتی که گوگل ارائه می دهد، پیام ها و اخطارهای داده گردیده را تفحص نمایید.

سایت اخیرا فعال سازی گردیده
اولی دلیل که ممکن هست وب سایت شما در گوگل اکران داده نشود این میباشد که وب سایت شما نو می باشد.

گوگل صرفا سایتهایی را در نتایج اکران میدهد که در فهرست این موتور کاوش ذخیره گردیده اند. هنگامی که شما برای اولین بار یک تارنما ایجاد کرد می کنید ، فرصت می‌برد تا در گوگل ایندکس خواهد شد ، زیرا هنوز گوگل از وجود تارنما شما آگاه وجود ندارد. معمولا فی مابین سه عدد 4 ماه یا این که حتی بیشتر ارتفاع می‌کشد تا یک تارنما تازه به دیتابیس گوگل اضافه گردد. متعددی ارتفاع می‌کشد تا موتور کاوش سایتهایی را که به فهرست خویش اضافه می نماید پیدا نماید ، اما برای سرعت بخشیدن به فرآیند ، می‌توانید مراحل را اجرا دهید.

نحوه حل این نقص‌ چیست؟
ساده ترین راه‌حل این ایراد این می‌باشد که کمی بردبار باشید و اذن دهید گوگل وب سایت شما را تحقیق کند. البته این شایسته ترین روش وجود ندارد! چون ممکن میباشد مجال متعددی ارتفاع بکشد تا ربات ها خزنده به تارنما شما راز بزنند. پس خوب میباشد خودتان دست به شغل گردید ، نقشه سایت را تولید کنید ، در کنسول جستجوی گوگل سایت خویش را تصویب کنید و سپس با معرفی نقشه وبسایت و از روش ابزار url inspection بدین فرآیند سرعت دهید. یا این که می‌توانید با درج بک لینک های برای وبسایت خویش ، قابلیت مراجعه ربات ها از دیگر تارنما هایی که در نتایج ایندکس گردیده اند ، را به وب سایت خویش مهیا نمائید.

دسترسی خزنده گوگل به سایت مسدود گردیده
گوگل سایت ها را از روش فرایندی به اسم خزیدن crawling پیدا می نماید. در‌این فرایند ، آن‌ها ربات هایی را که تحت عنوان خزنده شناخته میگردند در سراسر وب پیرو وبسایت های جدید برای اضافه کردن به فهرست خویش می فرستند.

درصورتی که دسترسی این خزنده ها به وب سایت شما بسته باشد ، نمی توانند صفحه ها تارنما را ببینند و در بهره در نتیجه ها گوگل اکران دهند.

عدم دسترسی خزنده برهان عدم اکران تارنما در گوگل
متداول ترین شیوه مسدود کردن خزنده های گوگل از روش پوشه robots.txt میباشد. این فولدر آیین نامه هایی را گزینش می نماید که طریق تحقیق و ایندکس کردن صفحه های وبسایت به وسیله موتورهای کاوش را در دست گرفتن می نماید. در‌حالتی که اشتباهی در این فولدر باشد ، قطعا در امر میان سایت و گوگل مشکلاتی ساخت میشود.

چاره این نقص‌ ، مطالعه فولدر robots.txt می باشد. درصورتی که با این پوشه شناخت کافی ندارید مسلما از یک متخصص seo کمک بگیرید. در این فولدر دستوراتی که با Disallow آغاز می شوند ، در معنای بسته شدن دسترسی خزنده ها به شیت یا این که صفحاتی از تارنما هستند.

همینطور می توانید در قسمت coverage و منو errors یا این که قسمت صفحه ها noindex رسیدگی کنید که چه صفحاتی از سایت شما در دسترس گوگل وجود ندارد

در شرایطی‌که از پلاگین yoast بهینه سازی یا این که موارد شبیه به کارگیری میکنید ، باور نتیجه ها فرمایید که در تننظیمات این پلاگین ها ، دسترسی موتور کاوش به صفحات کاملا گشوده و وضعیت هر کاغذ با برچسب index باشد.

آیا صفحات وب سایت دارنده تگ noindex هستند؟
دو تگ index و noindex وظیفه تعیین دسترسی یا این که عدم دسترسی ربات های موتور کاوش به تارنما را دارند. در صورتیکه شیت ای با noindex تگ گذاری گردیده باشد (عمدا یا این که ناخواسته) طبیعی است که آن صفجه تارنما در نتایج گوگل اکران داده نشود. این تگ میتواند به واسطه افزونه هایی مثل یوست seo و یا این که بصورت دستی در کد html پوسته قرار داده گردد.

برای رفع این نقص‌ میتوانید سورس کد ورقه را ملاحظه کنید و در‌صورتی‌که تگ noindex در ورقه بود به راحتی متوجه میشوید ، همینطور شبیه مبادرت مرحله قبلی میتوانید از طریق کنسول جستجوی گوگل حالت صفحه ها را در coverage ببینید.

یا این که ، میتوانید از پلاگین ای مانند Yoast بهینه سازی برای وردپرس به کارگیری فرمایید. این به شما امکان میدهد مشخص و معلوم نمائید کدام صفحه های دارنده تگ میباشند و تگ را تغییر دهید.

وب سایت شما بوسیله گوگل جریمه گردیده
گوگل گروه ای از مقررات و شیوه نامه ها را داراست که صاحبان تارنما ها می بایست رعایت نمایند تا وب سایت آنها دارای شرایط اکران در نتایج کاوش گردد. در حالتی‌که این دستور کار ها را نقض نمائید ، وبسایت شما جریمه میشود.

جریمه گوگل یکی‌از بدترین اتفاقاتی هست که میتواند برای شما بیفتد. در مقاله 29 انگیزه جریمه تارنما بوسیله گوگل دلایل این امر را توضیح داده ایم که می توانید با استیناف آن ، داده ها فوق العاده ای بدست آورید. مجموع دلایل جریمه را در نوشته‌ی‌علمی توضیح داده ایم.

انواع جریمه های گوگل
کلاً جریمه های گوگل بر دو نوع می باشد ، الگوریتمی و دستی.

جریمه های الگوریتمی هنگامی صورت می‌دهد که الگوریتم های گوگل مانند پاندا ، پنگوئن یا این که … ایراداتی را در وبسایت شما مشاهده نمایند که مطابقت با ضوابط آن‌ها نباشد.

جریمه های دستی هنگامی می باشد که یکی‌از نیروی کار یا این که کارشناسان گوگل در پی گزارشهای ارسالی ، سایت شمارا استیناف می نماید و تشخیص می دهد که تارنما شما با آیین نامه های گوگل مطابقت ندارد.

جریمه سایت در گوگل منجر عدم اکران وب سایت در سرچ
برای حل اینگونه مشکلی که موجب عدم اکران سایت در گوگل گردیده ، سریعترین طرز مراجعه به کنسول جستجوی گوگل میباشد. در بخش security & manual actions می‌توانید جریمه های تارنما را مشاهده کنید.

در حالتی‌که جریمه نشده باشید ، پیامی را می‌بینید که ترجمه آن به فارسی “هیچ مشکلی تشخیص داده نشده هست” می‌باشد. درصورتی که جریمه دستی علیه وب سایت شما صورت گرفته باشد ، همه در به عبارتی برگه بیان می گردد.

گوگل به شما این فرصت را می‌دهد تا ایرادات را برطرف کرده و درخواست حذف جریمه را ارسال کنید.

فعلا ، پیگیری جریمه های الگوریتمی سخت خیس می باشد چون در شکل اخذ این نوع جریمه ، گوگل به شما اطلاع نمی دهد. در حالتی‌که سایت شما جمعاًَ در گوگل اکران داده نشود احتمال اینکه جریمه الگوریتمی گردیده باشید بسیار زیاد هست.

یعنی درصورتی که تارنما شما تا قبل از اینً سکو نه داشته است و شما افت ناگهانی رتبه تارنما را تجربه نموده اید ، ممکن می باشد به جهت جریمه های الگوریتمی باشد.

شایسته ترین کاری که درین‌شرایط‌‌ می توانید انجام دهید ، تفحص فنی وب سایت هست. برای مثال بک لینک و پیوند ها را تفحص کنید ، محتوای تکراری را از وبسایت حذف نمایید و اکثری از موردها دیگر که مرتبط با بهینه سازی تکنیکال ، داخلی و فرنگی تارنما میباشد.

نبود محتوای خاص و اساسی در وبسایت
یکی‌از‌از دیگر از دلایل احتمالی عدم اکران وبسایت در گوگل ، فقدان محتوای با کیفیت ، منحصر و اساسی در تارنما میباشد.

مقصود موتور جستجوی گوگل این می‌باشد که یوزرها مرتبط ترین نتیجه ها را برای جستجوهای خویش بیابند. برای اعمال این عمل ، صفحاتی را که شایسته ترین محتوا می‌داند به یوزرها اکران می‌دهد.

گوگل علامت داده که برای محتوای اصلی و منحصر ارزش بالای قائل است. در صورتیکه صفحات وبسایت شما مطالب و ایده های بقیه سایت ها را منعکس می نماید ، خیر فقط نمی توانید جايگاه مناسبی حصول فرمائید بلکه در حاصل به تمام اکران داده نمی گردید.

راه‌حل چیست؟

محتوای اصلی و مدام سبز ساخت و ساز فرمائید. همواره در مورد با عبارات کلیدی مربوط به وب سایت خویش ، مقالات و مطالب جدید ارائه دهید. دقت نمائید تا از زاویه ای گوناگون به موضوعات مجاورت گردید و راه‌حل های ارزشمندی ارائه دهید که در بقیه وبسایت ها نیست.

خیل عظیم صفحه ها بی چگونگی ایندکس گردیده در گوگل
یکی اتفاقاتی که به ویژه برای فروشگاهی اینترنتی صورت میدهد، ایندکس نشدن یا این که عدم اکران بخش اعظمی از محصول ها در نتیجه ها گوگل میباشد، زیرا معمولا برای کلیه تولیدها محتوای کیفیت بالا ایجاد کرد نمیشود، یا این که درج برچسب برای تولیدات سبب ساخت صفحه ها بی کیفیتی می شود که فقط هر برچسب یک یا این که دو متاع را علامت می‌دهد.

همینطور مدیران وب سایت هایی که صفحه های متعددی دارند، تنی چند از صفحه های را در نتیجه ها پیدا نمی‌کنند. به عنوان مثال فرض کنید اینترنت سایتی در قضیه تعمیرات اثاثیه خانه فعالیت می کند، برخی از اشخاص، مبادرت به ایجاد کرد صفحاتی با محتوای نسبتاً شبیه اما مناطق گوناگون میکنند، مثلا تعمیر اسباب و اثاث خانه در پونک، پاسداران، روشن بختی آباد، ونک، طهران، شیراز، اصفهان؛ و با این مبادرت سعی بر جذب استفاده کننده بیشتری دارا هستند، ولی گوگل پس از مدتی اکثری از صفحات را ایندکس نخواهد کرد. استدلال این آیتم، تعداد زیاد صفحاتی میباشد که در گوگل ایندکس گردیده و کلیه به طور تقریب محتوای یکسانی دارا هستند.

در تصویر ذیل شما می‌بینید که وبسایت ، چه تعداد ورقه ایندکس گردیده در گوگل دارااست. با همین سرمشق می‌توانید تعداد صفحه های سایت خویش را نیز ملاحظه کنید.

خیل‌عظیم صفحه ها بی چگونگی ایندکس گردیده عامل عدم اکران صفحه های مهم در گوگل
برای حل اینگونه مشکلی، عملکرد فرمائید نقشه تارنما را باصرفه نمائید، دسترسی خزنده گوگل به صفحه ها را مدیر کنید و صرفا صفحه ها مهم را در دسترس گوگل قرار دهید. در صورتی‌که صفحه های مجموعه بندی و برچسب محتوای مفیدی ندارند، آنان‌را به یاری ابزار removal در سرچ کنسول گوگل از ایندکس بیرون نمائید و از روش robots.txt دسترسی خزنده را برای مدام ببندید. با این کار گوگل می‌تواند مجال بیشتری را صرف پژوهش، ایندکس و در منفعت اکران صفحات اساسی وب سایت شما کند.

تارنما شما بک لینک و پیوند کافی ندارد
بک لینک و پیوند ها فاکتورهایی برای ذکر چگونگی تارنما و یکی‌از مهم‌ترین دست اندرکاران در جايگاه بندی گوگل می باشند.

چنانچه وب سایت شما بک پیوند مطلوب متعددی ندارد ، علامت دهنده عدم قدرت و اعتبار دامنه می‌باشد. با اتوریتی تحت ، اکران وبسایت در نتیجه ها گوگل دشوارتر هست.

چه بایستی کرد؟ آیا خرید بک پیوند به شما کمک می نماید؟

اخذ بک پیوند با کیفیت خوب ممکن میباشد زمان ببرد ، به خصوص در صورتی‌که تارنما شما تازه باشد. اولین اقدامی که بایستی در استخراج پیوند جاری ساختن دهید ساخت محتوای باکیفیت بالاست.

اگر صفحاتی ندارید که ارزش لینک و پیوند به دست آوردن دارند ، بدست آوردن بک لینک ها بسیار معضل برانگیز خواهد بود.

پس از ساخت و ساز تعدادی ورقه پر ارزش بالا ، با سایتهای دارای اعتبار در حوزه کار خویش تماس حاصل نمایید و از آن‌ها بخواهید که به تارنما شما پیوند دهند.

در نوشته‌علمی طرق تشکیل داد بک پیوند با کیفیت راه‌های کاربردی متنوعی را توضیح داده ایم.

لغات رقابتی با جايگاه سختی بالا را غرض قرار دادید
بسته به حوزه عمل تارنما شما ، لغت ها کلیدی سئو که می‌خواهید به ازای آن‌ها در نتیجه ها گوگل اکران داده گردید ، ممکن میباشد خیلی رقابتی باشند. یا این که حتی قابلیت و امکان داراست کلمه ها اشتباهی را هدف قرار داده باشید.

برای حل این نقص‌ باید کارایی نمایید آغاز لغت ها و کلمات کلیدی ریلکس را مقصود قرار دهید ، تا به‌تدریج با توان به چنگ آوردن دامنه سایت ، بتوانید به ازای لغات با رتبه سختی بیشتر هم با رقبای خویش رقابت کنید.

اثر سکو رنج کلمات کلیدی در اکران وبسایت
شما بایستی تلاش کنید تا رتبه تارنما را آغاز به ازای لغت ها کلیدی کم رقابت افزایش دهید و پیرو به ایجاد کرد محتوای مفید ادامه دهید ، اقتدار دامنه خویش را از روش بک لینک و پیوند های با کیفیت خوب ارتقاء دهید و اعتقادوباور نتیجه ها فرمایید که همه فاکتورهای فنی وب سایت بهینه گردیده اند.

در‌حالتی که این عمل را اجرا دهید ، مشاهده خواهید کرد که طریق و موقعیت اکران تارنما در گوگل به گذر زمان مجال عالی گردد.

همینطور از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافت کردن عبارات کلیدی وقتگیر که رقابت کمتری دارا‌هستند ، به کار گیری کنید و محتوا و صفحاتی برای غرض قرار دادن آنان ایجاد کرد فرمائید. شما میتوانید به ازای این صفحه های سریعتر در نتیجه ها موتورهای کاوش چشم گردید.

با این حالا ممکن میباشد ترافیکی که اخذ می‌کنید کمتر از مقصود اساسی شما و در عوض عبارات کلیدی مهم باشد ، البته آوردن بازدیدکنندگان به صفحات شما به ارتقا اعتبار وبسایت یاری می نماید. در انتخاب درجه سختی لغت ها کلیدی توضیح داده ایم که به چه شکل کلمات را رتبه بندی کنید.

سرعت وبسایت خیلی نماید میباشد
یکی از مهمترین فاکتورهایی که گوگل با مقصود ارائه شایسته ترین سود به یوزرها ، مطرح میگردد ، سرعت تارنما میباشد که جزئی از فاکتور تجارب کاربری می‌باشد. گوگل هنگام فهرست بندی و سکو بندی وب سایت ها ، کارداران فنی مختلفی را در لحاظ می گیرد. به نترسی میتوان اظهار‌کرد مهم ترین ادله فنی که تفحص میکند سرعت تارنما شماست.

سرعت نماید بارگزاری صفحه ها سبب به تجربه کاربری ضعیف میگردد و در منفعت ، قادر است عاملی برای عدم اکران وبسایت در نتایج گوگل باشد.

کارایی ورژن موبایل وبسایت نسبت به ورژن دسکتاپ حق تقدم داراست چون گوگل هنگام خزیدن ، نمایه سازی و جايگاه بندی صفحه ها از “mobile-first indexing” تاسی می نماید

این بدان معناست که سرعت ورژن تلفن همراه سایتتان ، واحد سنجش تصمیم گیری گوگل میباشد

اگرچه ، سرعت نماید وبسایت سبب نمیشود که تک تک سایت شما در گوگل اکران داده نشود، ولی می تواند صفحه ها تکی را از حیث درجه بندی کلیدواژه های کلیدی تحت اثر قرار دهد.

دلایل متداول سرعت نماید وبسایت ، مرتبط با وسعت بالای کدهای جاوااسکریپت ، استایل و تصاویر تارنما میباشد.

ابزارهای متعددی وجود دارد که میتوانید از آن‌ها برای ست سرعت سایت خویش به کار گیری نمائید.

جی تی متریکس و ابزار آزمایش سرعت گوگل با اسم pagespeed insights شایسته ترین موارد برای آزمایش سرعت می باشند. حهت افزایش سرعت وب سایت خویش نوشته ی علمی 9 طریق افزایش سرعت وبسایت را رسیدگی کنید.

سایت شما دارنده خطاها فنی می‌باشد
درصورتی که وبسایت خطاها فنی را تجارب می نماید ، ممکن است با نقص‌ عدم اکران در گوگل مواجه گردید. مشکلاتی مانند فساد سرور ، ایرادات DNS و خطاهای HTTP و موارد شبیه ، که خیر تنها بر تجربیات کاربری تأثیر منفی میگذارد بلکه از امکان استیناف تارنما بوسیله خزنده های گوگل را مختل کرده و از ایندکس تارنما غربت می نماید و رابطه با گوگل جداگانه میشود.

یکی از دیگر از اشتباهات فنی رایج ، وسعت و خیل عظیم جاوا اسکریپت ها در یک وبسایت میباشد.

مشکلات فنی وب سایت موجب مستقل رابطه تارنما و گوگل
درک جاوا اسکریپت برای موتورهای کاوش مشقت بار میباشد که یافتن و فهرست بندی صفحه های وب سایت به وسیله گوگل را با نقص‌ مواجه می نماید. پس نباید محتوای مهم یا این که متاتگ ها در جاوااسکریپت ها قرار بگیرند.

برای رفع اینگونه ایراداتی باید یک حسابرسی کامل روی سئو تکنیال جاری ساختن دهید. با این کار همگی جزئیات ایرادات فنی مختلف را که ممکن می‌باشد اینترنت سایتتان با آن روبرو شود متوجه میشوید.

با به کار گیری از سرور با کیفیت خوب می توانید تعداد اشتباهات فنی را که تجارب میکنید به دست‌کم برسانید. اعمال این فعالیت به شما باور میدهد که با اشتباهات سرور مواجه نمی گردید. از طرفی عملکرد کنید مقدار جاوااسکریپت را در وبسایت خویش به دستکم برسانید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 925
  • بازدید سال : 2688
  • بازدید کلی : 4477
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی